Wednesday, June 21, 2017

Nota Kecil Ramadhan.

Hari ini adalah hari ke-26 puasa.

Seperti selalu, perangai aku yang tak pernah menyangka masa berlalu dengan pantas.

How time flies! And its quite shock bila lagi 3 hari nak raya.

But, too sure, that is not the real important for me.

Beraya adalah hari yang akan aku lalui seperti tahun yang lalu.

Its all about 10 Ramadhan terakhir. Yes, unfortunately, aku tak diberi peluang untuk 'mengejar' detik-detik ini dalam setahun.

How come i know kalau aku masih ada jodoh untuk bertemu dengan Ramadhan akan datang? Mungkin esok, lusa, tulat atau bila-bila ajal dijemput Ilahi?

Who knows? No one knows.

And that is the reason kenapa kita masih bernyawa hingga ke hari ini, because of-kita masih ada peluang.

Peluang apa? It is not about you ada peluang cinta, TAK. Tapi adalah peluang untuk sentiasa kembali, bersujud, dan memohon keampunan dari Nya.

Tapi kita manusia, seperti selalu kita semua tak pernah lari dari buat salah. Dan dari salah itu lah, kita mesti belajar sesuatu darinya dan kembali pada Nya.

I'm not good as what you think, aku adalah yang paling jahil, dan kerana nota ini lah, satu-satunya cara untuk aku kembali.

Kembali lah, tunduk lah, bersujud lah.

hanya untuk Nya.