Saturday, June 10, 2017

I should take a break from this life?



Yes, it has been a long time I didn't update any news or anything about me. 

Tahu tak this life has changed everything? Start from 2013, aku mula ber-blogger sebagai seorang insan yang tak punya rasa apa apa.

Seorang Nadia yang berfikir that, this life might not be as what am I think today.

Perkara yang kelakar dan aku tak pernah sangka, adalah hari ini. Hari dimana, you have to face the reality of life. That's it.

Guys, I'm 23 now. At 2013, I am only at 19. It has been past 4 years. Masa umur 19, aku tak pernah fikir kehidupan hari ini akan buat aku fikir untuk kehidupan akan datang. Tak pernah. Yes, indeed. 

Tapi, gayanya macam aku ni pernah hidup lama. Sedangkan, aku baru melangkah ke alam dewasa. Terkenang-kenang kehidupan yang akan datang adalah sesuatu perkara yang buat aku sangat takut. How to face fear? 

I don't know.

Tapi dengan melihat kehidupan orang sekeliling aku, aku tahu mereka juga hadapi perkara yang sama, bahkan ada yang lebih teruk dari itu.

Like some people always remind me, "don't be afraid. Just go ahead. This life is not waiting for you. 'They' will and Surely come into our life. If it is too hard for you, and try to make it easy. Allah is always be there for you."

Dan start dari itu, aku adalah seorang yang positif dari segala perkara. Yes, perasaan takut akan kehidupan akan datang tak pernah hilang, tapi perkara yang paling menakutkan adalah, bila kita sendiri terbawa perkara itu hingga ke penghujungnya. Penghujung kehidupan kita.

Takutlah pada Nya, pada janji Nya tentang kematian.